Pagina's

donderdag 17 april 2014

Lift Challenge

Hoi hoi!

Daar ben ik weer! Lekker bezig deze week, ik heb de smaak te pakken!
Ik ben nog even doorgegaan met de kleuren smoky slate en crumb cake. Maar nu in combinatie met very vanilla (creme). Ik zag de lift challenge en kreeg gelijk een idee.

De kaart die gelift moet worden bestaat uit strookjes papier. Nu is het natuurlijk voor de hand liggend om washi tape te gebruiken maar dat wilde ik niet. Ik zag gelijk strookjes met de hardwood stempel voor me. Maar pfieuw, dat is makkelijker bedacht dan gemaakt!
Heb je wel eens een achtergrond stempel afgedrukt, die in schuine stukjes gesneden en dan met een tussenruimte weer bij elkaar proberen te leggen? Nee? Moet je eens proberen! Haha, ik werd er lichtelijk gefrustreerd van! Maar ik wilde persé dit proberen. Nadat de eerste mislukt was, (toen ik het wilde neerleggen bleek ik helemaal scheef uit te komen) heb ik hem opnieuw gestempeld. Daarna met een geodriehoek (ipv gewone lineaal) op de achterkant opnieuw het patroon van de strookjes getekend. Toen heeeel precies gesneden.
Ik wilde alle strookjes nog sponsen langs de randjes dus dat ook nog gedaan. Toen heel secuur, met zo weinig mogelijk tussenruimte (anders klopt het patroon van de stempel niet meer!) de strookjes weer opgeplakt. En nu ging het goed! De randjes waren nog steeds wel ietsje scheef, maar daar had ik nu rekening mee gehouden en kon ik mooi recht afsnijden. Zo! Dat was gelukt!
Vervolgens bedenken wat ik er op zou gaan maken. 

Ik koos voor een bloem (een aantal rondjes ponsen, inknippen, op elkaar bevestigen en verfrommelen) en het leuke (vintage achtige) Victoria lint. Nog een tekstje erbij en weer wat pareltjes en candy dots (ik ben gek op candy dots tegenwoordig!) en daarna alles op een very vanilla basiskaart geplakt. Ik doe niet vaak zo lang over één kaart, maar, al zeg ik het zelf, ik ben heel tevreden over het eindresultaat! Wat vinden jullie ervan???

Paper: Very Vanilla, Crumb Cake, Smoky Slate
Ink: Crumb Cake, Early Espresso
Stamps: Hardwood Background, Express Yourself
Acc: punches, ribbon, linen thread, candy dots, basic pearls, very vintage button

Hieronder een close up van de strookjes en hoe dicht ze bij elkaar liggen. Je ziet dat het patroon van de stempel nu nog goed doorloopt.

Bedankt voor je bezoekje én eventuele reactie! 
En wil je nog meer zien? Kijk dan ook even bij SU-per Challenges! Daar staat weer een nieuwe uitdaging voor je klaar! 

Lieve groetjes en:


24 opmerkingen:

  1. het werd me een aardig puzzelwerkje lijkt het me... heel leuk resultaat in ieder geval
    nog een fijne dag,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf!! Dit resultaat is al je arbeid waard! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is ge-wel-dig! Wat een klus, maar wat een prachtig resultaat. Super originele uitwerking met de achtergrond stempel, echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een beauty! HEt heeft vast even moeite gekost, maar het resultaat is geweldig zeg. Erg leuk gedaan. En zo zie je maar weer, met 1 en hetzelfde motiefje is deze kaart ook erg leuk. Bedankt voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend Erna, ik vind de kleurencombi ook zo mooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dan, wat een klus. Maar hij is wel supergaaf geworden. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwww hoe super heb je dit gedaan, ik vind hem heel erg mooi
    en gaaf, leuk bedacht hoor, een geslaagde lift kaart ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waanzinnig mooi. De gesponste randjes maken het wel helemaal af.
    En prachtig afgewerkt met het kantlint en de vintage bloem. Een plaatje! Lieve groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!!! Dit is super gaaf gemaakt zeg. Kei leuk!
    Je bent lekker op dreef met je creaties.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwie leuk gedaan hoor! En ik ben ook bezig met deze lift challenge.. Maar dat scheef uitkomen volgens mij hebben meerderen daar last van hahaha :P Knap dat het je met een stempel gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Erna, hij lijkt makkelijk maar eer alles op de goede plek zit . . .
    Ik heb er ook langer over gedaan als een "normale" kaart
    Als een timmerman zo'n schutting moet plaatsen :-) deze is beter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind je kaart echt superrrrmooi en origineel!!Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat ontzettend leuk bedacht
    en heel mooi gemaakt .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave kaart, ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment niet verder wilde gaan. Maar het is je prima gelukt.
    groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke kaart met een mooie achtergrond en die bloem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk, maar wat een resultaat Erna, echt SUPERmooi! En erg leuk dat je weer meedoet met de Liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Erna,
    WOW..wat een klus en wat supermooi met de stempel, het loopt allemaal perfect door en de bloem en het kant maken het helemaal af..en candy dots ?? daar ga ik eens naar op zoek..
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Absolutely gorgeous Erna. I just come across your lovely card on Pinterest & had to leave a comment. TFS

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Do you have a pattern for cutting the strips? So much work, hope you saved the pattern and are willing to share. Awesome technique!. Would love to have the pattern if you have one. Thank you. DarleneA@aol.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en het achterlaten van een berichtje! *** Thanks for visiting my blog and leaving me a comment!